Ekwador/Kolumbia Dzień 483

Dzień czterysta osiemdziesiąty trzeci – 19. 01.2020

Ranek deszczowy. Budzimy się wcześnie, na parkingu dla ciężarówek, który okazał się bezpieczny i całkiem komfortowy. Wysoki mur odgradzający nas od drogi zatrzymywał wszystkie hałasy i spało się dobrze. Korzystając z ciszy, zjadamy spokojnie śniadanie, bułki, jajko na twardo, sałatka z tuńczyka i takie tam różne pierdoły, w akompaniamencie ulubionego serialu. Około 9.00 wyjechaliśmy bliżej centrum, wykorzystać pakiet internetu, który mieliśmy na Ekwador.

aaaaa008

Następnie udajemy się na granicę, miejsce to jest bardzo ruchliwe, przyzwyczailiśmy się do trochę indiańskich twarzy, a tu więcej czarnoskórych i większy harmider. Widać bliskość Wenezueli i kryzysu tam panującego.  W miarę sprawnie, choć nie bez humorystycznych akcentów kończymy nasz pobyt w Ekwadorze. Humorystyczne można nazwać to, że celniczka ekwadorska robiła zdjęcie ze zdjęcia naszego auta z naszego telefonu komórkowego. Nawet jej się nie chciało wyjść zza biurka.

aaaaa001

Potem ustawiamy się w kolejce do odprawy kolumbijskiej, w miarę szybko mamy pieczątki w paszporcie. Ale z aduaną, czyli uzyskaniem pozwolenia na auto nie jest już tak łatwo. Trwa to prawie 2 godziny, bo trochę mamy pecha i przed nami duża partia z jednej spedycji aut. Finalnie celniczka daje nam 3 miesięczne pozwolenie na auto.

aaaaa003

Kolejnym punktem jest kupienie ubezpieczenia, które jest obowiązkowe w Kolumbii,  i drenuje nam to kieszeń na około 80 USD, na 3 miesiące. Mamy jednak spokojną głowę na ten czas. Kupujemy też kartę SIM, która wydaje się działać, wiec mamy dostęp do internetu. Co prawda ograniczony, bo pakiet ilości danych nie powala. Robimy jeszcze małe zakupy i jedziemy 7 kilometrów na wzgórze blisko Las Lajas, gdzie jest stacja kolejki linowej. Duży parking, który jest okupowany przez podróżników. Obok nas stoi argentyńska przyczepa kempingowa i brazylijski Defender z namiotem dachowym.

aaaaa017

Oświetlony parking sprawia dobre wrażenie. Może będzie spokojnie. Mamy nadzieję, że łazienka będzie otwarta całą dobę.

aaaaa020

Na dobre opuściliśmy Ekwador. Zobacz, co rekomendujemy, co warto zobaczyć w Ekwadorze, nasze top 5 w Ekwadorze. Co warto zwiedzić w Ekwadorze? Oto naszych 5 propozycji