Malezja – szósty dzień wyprawy

Wczorajsza noc utkwi nam pewnie na długo w pamięci. Pokaz sztucznych ogni w Kuala Lumpur był imponującym spektaklem i całkowicie odmiennym z powodu klimatu głównie. Sylwester zawsze był mroźny lub zimny, a tutaj wysoka temperatura nawet o północy była mocno odczuwalna. Wielonarodowość tłumu zgromadzonego pod wieżami Petronas Tower dawała niesamowite wrażenie. Zadziwiające dla nas było to, że jedynymi osobami w tym tłumie które piły alkohol były trzy pary. Grupa Polaków i Rosjan. Reszta – wszyscy trzeźwi. Ranek zaczął się za szybko, po nocnej zabawie.

Kuala Lumpur next day 070

Zmieniliśmy hotel na hostel Cosmopolitan, który zarezerwowaliśmy wcześniej, aby trzymać się naszego założenia niskobudżetowej wyprawy. Następnie w narastającym upale zwiedzaliśmy kilka kolejnych punktów w Kuala Lumpur, takich jak Jamek Mosque (meczet) i Sultan Abdul Samad Building (pałac sułtański). Noworoczny dzień był upalny, schowaliśmy się więc w Chińską dzielnicę (Chinetown). W kwartale kilku ulic mieści się chiński targ. Próbowaliśmy tam jackfruit – owoc drzewa bochenkowego,a właściwie jego soczysty ciemnożółty miąższ.

Kuala Lumpur next day 104

Próbowaliśmy też sok z trzciny cukrowej i jedliśmy specyficzne placki z orzeszkami ziemnymi, pieczonymi przez Chińskiego staruszka. Na terminalu Puduraya zasięgaliśmy informacji dotyczącej transportu do Georgetown, na wyspie Penang, kolejnego etapu naszej podróży. Po południu zgłębialiśmy nasze doświadczenia kulinarne ponownie ryż z kolejnymi dodatkami. Ryż to stały element większości posiłków, z wieloma rodzajami mięsa i sosów. Najbardziej smakują nam świeżo wyciskane soki z pomarańczy, są słodkie i z lodem. Pikantny smak potraw z aromatycznymi i intensywnymi przyprawami, charakterystycznymi dla malezyjskiej kuchni mocno pobudza kubki smakowe. Wieczór przy kawie spędziliśmy w Bukit Bintang. To dzielnica sklepów, butików, salonów masażu i restauracji, rozświetlona neonami i świąteczno-noworocznymi dekoracjami. Po powrocie do Hostelu rezerwujemy miejsca w Georgetown na stronie booking.com Zastanawia nas niezbyt jasna praktyka stosowana przy rezerwowaniu noclegu, tzn. podwójne obciążanie karty kredytowej. Ale na razie cierpliwie czekamy na wyjaśnienia w tej sprawie.