oponeo1

Kolumbia – Dzień 546

Dzień pięćset czterdziesty szósty – 22.03.2020

Co to się na tym świecie porobiło… Człowiek na „chwilę” pojedzie z domu w Świat i Świat staje na głowie. Takie to myśli z rana dziś mnie naszły, że trudne czasy przyszły i nie mamy za bardzo na to wpływu. Różne teorie chodzą po ludziach na temat tego wirusa, który nas paraliżuje od dobrych już 2 miesięcy. A ostatnie kilkanaście dni są po prostu fatalne dla gospodarki, psychiki ludzi i relacji między nimi.

A my w tej naszej małej społeczności utworzonej przypadkowo z nieznanych osób, na końcu świata, próbujemy jakoś sobie radzić i nie zwariować od nadmiaru informacji w internecie. A nie jest to łatwe, bo teorii że ktoś go wypuścił, albo elity finansowe zarabiają na nim krocie jest mnóstwo. Jednak zostawmy to na boku, bo i tak w naszej skali nie mamy na to wpływu 😉

W nocy zamieniliśmy się na sypialnie. To znaczy poszliśmy spać razem w Defenderze, ale krótko przed północą zrobił się tak gorąco, że „uciekłem” do namiotu. Poza tym w aucie latały jakieś komary i gryzły mnie co chwilę. A mówią, że pobyt na tropikalnej plaży jest rajem na ziemi…

oponeo3

Cały czas kontrolujemy sytuację ze stanem sporej ilości warzyw i owoców które zmagazynowaliśmy częściowo w namiocie, a częściowo we wspólnej lodówce. Nie wygląda to źle. Jest szansa na ich dłuższe przechowanie.

Dziś właściciel campingu dostał od kogoś dużą rybę. Wystarczyło na filety dla całej braci zamkniętej na campingu. Jest nas tu w sumie około 16 osób.  jak się doliczyliśmy, jest nas tu 16 osób, kucharz, jego dziewczyna, kolejna do pomocy w kuchni. Właściciel i jego dorosły syn.  Willson, dojrzały staruszek do pomocy we wszystkim. Dwoje Francuzów, czworo Hiszpanów, dwoje Argentyńczyków i my.  Wczoraj obiadowa integracja.

Monitoruje też cały czas stan naładowania akumulatora „hotelowego”, który ładuje się z panela słonecznego. Na razie w aucie używamy na prąd tylko lodówki, ale auto stoi w cieniu i bilans energii jest lekko na minusie. To znaczy że chyba na jakiś czas wyłączymy lodówkę w aucie i przeniesiemy wszystko do tej wspólnej na kampingu.